سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازادی

اتقلاب ایران در جهان غرب

    نظر

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

 به گزارش سرویس سیاسی «فردا» آنچه که امروز در کشورهایی همچون مصر و تونس در حال وقوع است بیش از 30 سال پیش به خواست و اراده مردم انقلابی ایران به وقوع پیوست و تحت رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی به جایی رسید که صدای عدالت خواهی و ظلم ستیزی به گوش تمام مردم جهان پس از 3 دهه رسید.

 نهضتی که امام‌‌خمینی(ره) پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است.

 ایران، رهبر کشورهای خدا محور

 انقلابی که بر اساس اراده مردم و امام راحل شکل گرفت به شکل پویایی علوی برای دنیا آخرت مردم برنامه دارد و در 30 سال گذشته به قله هایی از پیشرفت و فناوری رسید که توانست الگوی جهانیان و کشورهای جهان اسلام باشد

.

 

جمهوری اسلامی ایران مذهب را به عنوان یکی از عناصر فوق العاده تعیین کننده در نظام جهانی قرار داد و در رشد و گسترش جریان های آزادی خواهانه تاثیر بسزایی گذاشت

.

جواد جهانگیر زاده نماینده مردم ارومیه ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار «فردا» در خصوص تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای جهان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در بیداری مسلمانان جهان بود. زمانی که اسلام در یک جایگاه گوشه نشین و منفعل قرار داشت انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا مسلمانان خود را در جامعه جهانی یک عنصر فعال قلمداد کنند. از همین رو جمهوری اسلامی نظم جامعه جهان را برهم زد و تراز سیاسی کشور را ارتقا داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از تاثیرات مهم انقلاب اسلامی تاثیر بر سیاست های جهان بود. انقلاب ایران برای آزادی انسان ها و ایجاد نظام های عادلانه در سطح جهان تلاش کرد و سرانجام به عنوان یک عنصر تعیین کننده در نظام جهانی تعیین شد. روابط تنگاتنگی که در بین مسلمانان جهان به وجود آمد یکی دیگر از تاثیرات انقلاب ایران بود که به لطف قیام حضرت امام (ره) موجب تقویت روابط سیاسی ایران با سایر کشورهای مسلمان شد.

وی در پایان به از بین رفتن معادلات موجود در جوامع لیبرالیسم و سوسیالیسم اشاره کرد و گفت: لیبرالیسم مایل نبود عنصری به جز آزادی در جامعه حکومت کند. از سوی دیگر سوسیالیسم نیز از به نفوذ فرقه های دیگر به شدت هراس داشت. در این بین انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر مذهب توانست معادلات آنها را برهم زده و به عنوان اولین محرک جوامع مسلمان مطرح شود

.